Dietes per a esportistes

DIETES D’ESPORTISTES

En el següent article hem decidit explicar-vos quina dieta ha de seguir un esportista  per estar sa, fort i en forma. Detallarem els aliments principals.

  • FRUITES I VERDURES: Les fruites no porten calories, sinó que ens aporten moltes vitamines i ajuden al nostre organisme. S’aconsella menjar 3 peces el dia.
  • CEREALS INTEGRALS: Pa integral, arròs integral i pasta integral. Són la font principal d’energia.
  • CARNS: Les carns més aconsellades són les que contenen poca grassa (carn blanca com el pollastre, el gall d’indi i el conill); el tipus de proteïna que ens aporta té un alt valor biològic.
  • PEIX: Es pot dividir en peix blanc i peix blau:

PEIX BLANC:

Igual que les carns blanques els peixos són una font ideal de proteïnes d’alt valor biològic, però són més fàcil de digerir.

PEIX BLAU:

Fer una menció especial aquest tipus de peixos (emperador, salmó, tonyina, sardines, seitons…) perquè ens aporta una mica més de greix de qualitat.

  • PRODUCTES LÀCTICS DESNATATS: En aquest grup d’aliments podem trobar-hi llet desnatada, iogurt desnatat i formatge baix en greix per aquelles persones que no toleren la lactosa procedent de la llet. És una font idònia tant de proteïnes d’alt valor biològic, com de calci i vitamina D (essencial pel bon funcionament muscular i dels ossi). Els productes làctics desnatats també són vitals per la pèrdua de pes.
Raquel Antoner
Professora de Ciències Socials Responsable de la revista digital Sota Montgrí www.sotamontgri.cat @SGsotamontgri